Comportamentul de achiziție din acest an este modificat ca efect al extinderii perioadei de reduceri atât înainte de Black Friday, cât și după. Black Friday a evoluat într-o întreagă săptămână de oferte și reduceri în România. Pe data de 10 noiembrie, vânzările au stagnat în comparație cu celelalte zile ale săptămânii Black Friday 2022. În acea zi atât volumul tranzacțiilor, cât și valoarea acestora au înregistrat stagnare.
Pe parcursul întregii săptămâni, 7-13 noiembrie, vânzările au înregistrat o creștere de 13,5%, iar numărul comenzilor plasate a crescut cu 10%. Ziua cu cea mai mare creștere a fost sâmbătă, 11 noiembrie, evidențind o creștere de 20% în ceea ce privește numărul de tranzacții și de 36% din perspectivă valorică. Media comenzilor a fost de 60 de euro, iar dinamicile pe verticală arată stagnare la segmentele Fashion și Home&Deco și creșteri pe vertical Beauty și Sport.
Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro, consideră că extinderea perioadei de reduceri a condus la o creștere de 10% în numărul total de tranzacții. Clienții au analizat mai atent ofertele, cheltuind mai mult. Un cumpărător mai matur și rațional reiese la final, care nu mai cumpără impulsiv. Cele mai mari creșteri le-au înregistrat categoriile Beauty și Sport, cu 47%, respectiv 37% din punct de vedere al numărului de tranzacții. Analiza a fost realizată pentru perioada 7-13 noiembrie 2023, în comparație cu aceeași perioadă din 2022 și a avut în vedere datele de la aproape 1.000 de magazine locale care utilizează platforma de eCommerce MerchantPro.
Reclamatii & Reporturi Stiri
contact: medialux85@gmail.com