Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a anunțat marți noi „fluctuații” și „disponibilitatea intermitentă a Platformei informatice din asigurările de sănătate (PIAS)”. Ca urmare, serviciile medicale și dispozitivele medicale sunt acordate offline începând cu data de 8 noiembrie.
„Transmiterea în PIAS de către furnizorii de servicii medicale şi de dispozitive medicale a serviciilor acordate în regim offline pe perioada întreruperii PIAS şi a serviciilor acordate offline anterior producerii întreruperii care aveau termen de transmitere pe perioada întreruperii, conform prevederilor contractuale, se face până la sfârșitul lunii în curs sau cel târziu până la termenul de raportare a activității lunii anterioare prevăzut în contract”, a transmis CNAS.
Aceste dispoziții se aplică și în cazul programelor naționale de sănătate. Începând cu data de 13.11.2023, vor fi derulate activități specifice pentru remedierea disfuncționalităților apărute în funcționarea PIAS. Situația producerii unor întreruperi trebuie să fie constatate și comunicate de Casa Națională de Asigurări de Sănătate. Medicii se temeau că serviciile nu vor fi plătite, iar sistemul a fost criticat pentru disfuncționalitățile apărute.
În contextul problemelor de funcționare a sistemului, medicii au fost îngrijorați pentru că serviciile medicale nu urmau să fie valide și plătite. Totuși, Casa Națională de Asigurări de Sănătate a anunțat că va remedia disfuncționalitățile apărute și va stabili procedura de transmitere a serviciilor medicale, medicamentelor și dispozitivelor medicale acordate offline și nu valide din cauza problemelor de funcționare a sistemului PIAS. Acesta a fost subiectul unei postări pe Facebook a Sandrei Alexiu, președintele Asociației Medicilor de Familie din București și Ilfov, care a semnalat problemele cu care se confruntă medicii.
Reclamatii & Reporturi Stiri
contact: medialux85@gmail.com